Упаковка як втілення бренду
Ламінація плівок
Навіщо ми пакуємо каву, харчові продукти, побутову хімію, спеції або будь-які інші товари?
Звичайно, упаковка (дизайном, формою, матеріалом) допомагає ПРОДАВАТИ.
А за функціональністю – якомога довше зберігати властивості продукту під час:
Звичайно, упаковка (дизайном, формою, матеріалом) допомагає ПРОДАВАТИ.
А за функціональністю – якомога довше зберігати властивості продукту під час:
- зберігання,
- транспортування,
- презентації (в магазині на полиці).
- Світло. Ультрафіолет та інші типи випромінювання прискорюють небажані реакції в продуктах.
- Повітря. У продуктах є аеробні мікроби. Якщо в упаковку потрапляє кисень, вони «дихають» та окислюють продукт. Наприклад, каву або чай. Продукт втрачає аромат, змінює смак.
- Волога. Якщо вона потрапить всередину упаковки, вона створить умови для розвитку мікробів, продукти швидше зіпсуються. До того ж погіршаться вид та експлуатаційні характеристики самої упаковки.
- Тепло. Прискорює всі небажані реакції.
Як ми захищаємо продукт в багатошаровій упаковці
Ще не створено жодного матеріалу для упаковки, який би однаково захищав від усіх цих факторів.
Тому виробники упаковки ламінують (склеюють) кілька моноплівок з різними характеристиками. Виходять багатошарові плівки (ламінати), які отримують назву за послідовністю абревіатур складових матеріалів з зовнішнього шару всередину. Наприклад, в PET / Al / PE:
зовнішній шар – поліетилентерефталат (PET),
середній шар – алюмінієва фольга (Al),
внутрішній шар – поліетилен (PE).
«Бутерброд» з шарів моноплівок складається для кожного типу продукту, способу його зберігання та транспортування, його ваги.
Ось логіка складання «бутерброда», тобто порядок чергування шарів під час ламінації, на прикладі тришарового матеріалу (триплекса):
Буває й одношаровий матеріал, якщо продукту не потрібен особливий захист (печиво, кукурудзяні палички), але потрібно дуже економічне рішення.
Тому виробники упаковки ламінують (склеюють) кілька моноплівок з різними характеристиками. Виходять багатошарові плівки (ламінати), які отримують назву за послідовністю абревіатур складових матеріалів з зовнішнього шару всередину. Наприклад, в PET / Al / PE:
зовнішній шар – поліетилентерефталат (PET),
середній шар – алюмінієва фольга (Al),
внутрішній шар – поліетилен (PE).
«Бутерброд» з шарів моноплівок складається для кожного типу продукту, способу його зберігання та транспортування, його ваги.
Ось логіка складання «бутерброда», тобто порядок чергування шарів під час ламінації, на прикладі тришарового матеріалу (триплекса):
- Зовнішній шар – це захист від зовнішнього впливу та основа для друку дизайну. Зазвичай це двоосно оріентовані поліефірні, поліпропіленові або поліамідні плівки, крафтовий папір.
- Середній шар – це бар'єрні властивості (від UV-променів, від газопроникності тощо).
- Внутрішній шар – це герметизація упаковки. Внутрішній шар повинен мати гарну термозварюваність (ми називаємо його термошар). Внутрішній шар завжди або поліетилен (PE), або поліпропілен (PP).
Буває й одношаровий матеріал, якщо продукту не потрібен особливий захист (печиво, кукурудзяні палички), але потрібно дуже економічне рішення.
Сольвентна та безсольвентна ламінація
Взагалі, ось основні переваги методу ламінування:
Безсольвентна (без розчинника) ламінація
Цю технологію розробили у відповідь на запити виробників дитячого харчування та інших продуктів, які потребують особливих умов.
Безсольвентні адгезиви (простіше, клейкі речовини) не містять розчинників та мають певний тип склеювальної речовини, що складається з двох компонентів, які реагують між собою і не потребують сушіння.
Переваги безсольвентного способу ламінування:
- ламіновані (склеєні) матеріали залишаються прозорими,
- отримана багатошарова плівка має нові фізико-механічні властивості,
- ламінуванням можна з'єднати практично будь-які полімерні матеріали,
- це вигідно, коли потрібен невеликий обсяг плівки,
- багатошарова плівка виходить практично однієї товщини (важливо для автоматичних фасувальних ліній).
Безсольвентна (без розчинника) ламінація
Цю технологію розробили у відповідь на запити виробників дитячого харчування та інших продуктів, які потребують особливих умов.
Безсольвентні адгезиви (простіше, клейкі речовини) не містять розчинників та мають певний тип склеювальної речовини, що складається з двох компонентів, які реагують між собою і не потребують сушіння.
Переваги безсольвентного способу ламінування:
- відсутність необхідності встановлювати спеціальні системи сушки і, отже, економія часу,
- більший ступінь екологічності.